AUR News
  • Atitudini
  • Declarații politice
  • Mass-Media
  • Contact
No Result
View All Result
  • Atitudini
  • Declarații politice
  • Mass-Media
  • Contact
No Result
View All Result
AUR News
No Result
View All Result

În august toți directorii din toate școlile vor fi numiți de inspectorii actuali, majoritatea membri PNL

21 iulie 2021
in Mass-Media
0
Klaus Iohannis Florin Citu Scaled 1.jpg
19
SHARES
138
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Legea, aprobată de Senat pe 30 iunie, care prevedea ca directorii interimari să nu mai fie numiți de inspectorii școlari județeni, majoritatea numiți la rândul lor pe criterii politice în funcie, ci de consiliul de administrație al școlii, a fost retrimisă Parlamentului de președintele Iohannis, potrivit Administrației Prezidențiale. Șeful statului invocă o serie de motive care țin de tehnica legislativă în cererea sa.

Cererea de reexaminare vine în condițiile în care în luna august toți directorii de școli vor avea mandatele expirate, iar numirile vor fi făcute de actualii inspectori școlari județeni, majoritatea membri PNL.

Reamintim că legea fusese semnată de un grup de parlamentari de la USR-PLUS, UDMR şi PSD, și a înregistrat 75 voturi ‘pentru’, 37 ‘contra’ şi 10 abţineri.

Proiectul de act normativ a fost susţinut de senatorii USR PLUS, PSD şi UDMR, cei de la AUR s-au abţinut, iar PNL s-a pronunţat împotrivă.

Redăm cererea de reexaminare asupra Legii pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011

„Legea pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, transmisă Președintelui României în vederea promulgării la data de 2 iulie 2021, vizează procedura de numire a directorilor și directorilor adjuncți interimari ai unităților de învățământ preuniversitar, în situația vacantării funcțiilor. Prin conținutul normativ, unele dintre reglementările legii menționate nu îndeplinesc standardele de calitate a legii, fiind lipsite de claritate și previzibilitate, motiv pentru care se impune reexaminarea acesteia de către Parlament.

Art. I pct. 4 din legea transmisă spre promulgare prevede că, la art. 246 din Legea nr. 1/2011, după alin. (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), care stabilește faptul că, în lipsa cadrelor didactice care dețin calitatea de membru în corpul național de experți în managementul educațional, pot fi numiți în funcția de director sau director adjunct cadre didactice titulare definitive în învățământ care nu sunt membre ale corpului național de experți în managementul educațional, în cazul vacantării funcțiilor de director sau director adjunct al unităților de învățământ. Totodată, în legătură cu procedura de desemnare de către consiliul de administrație a cadrului didactic care va prelua funcția de director interimar, Art. I pct. 9 din legea transmisă la promulgare, referindu-se la modificarea art. 258 alin. (7) și (8) din Legea nr. 1/2011, stabilește că prevederile art. 246 alin. (3) și (4) se aplică în mod corespunzător.

Menționăm că alin. (3) al art. 246 din Legea nr. 1/2011 prevedea: „Pot ocupa funcții de conducere, de îndrumare și de control în unitățile de învățământ și inspectoratele școlare numai cadrele didactice membre ale corpului național de experți în management educațional”. Prin urmare, dispozițiile mai sus menționate ale alin. (4), nou introdus prin legea reexaminată, constituie o excepție de la această regulă.

Cu toate acestea, precizăm că alin. (3) al art. 246 din Legea nr. 1/2011 a fost abrogat la data de 31 mai 2021, prin dispozițiile art. I pct. 1 din OUG nr. 41/2021 pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011. În aceste condiții, considerăm că raportarea la o dispoziție legislativă abrogată creează o situație normativă confuză, destinatarii normei fiind în dificultate atunci când trebuie să identifice norma juridică aplicabilă, ceea ce duce la o stare de insecuritate juridică. Însă, securitatea juridică a persoanei este un concept în considerarea căruia legiuitorul are obligația să asigure stabilitatea legislativă și exercitarea drepturilor și libertăților fundamentale în condiții optime.

Având în vedere aceste aspecte, considerăm că legea supusă reexaminării nu îndeplinește standardele de calitate a legii stabilite la art. 13 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, potrivit cărora actul normativ trebuie să se integreze organic în sistemul legislației, scop în care acesta trebuie corelat cu prevederile actelor normative de nivel superior sau de același nivel, cu care se află în conexiune.

Art. I pct. 9 din legea supusă reexaminării dispune preluarea conducerii interimare a instituției de învățământ de către un cadru didactic titular, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de finalul anului școlar. Însă, actul normativ nu reglementează situația în care termenul stabilit, respectiv finalul anului școlar, nu este respectat. Astfel, considerăm că, prin neclaritatea normei se poate ajunge la situația tergiversării organizării concursului de ocupare a funcțiilor de conducere și, implicit, la permanentizarea interimatului, în condițiile în care legea nu prevede un termen limită până la care se poate organiza concursul național de ocupare a funcțiilor de director sau director adjunct.

De asemenea, analizând noile modificări operate în cuprinsul Legii nr. 1/2011, rezultă că legea transmisă la promulgare nu prevede dacă dispozițiile sale se aplică inclusiv mandatelor interimare de director sau director adjunct în curs sau doar situațiilor de vacantare apărute după intrarea legii în vigoare, ceea ce este de natură să afecteze claritatea normei, aceasta fiind lipsită de previzibilitate în aplicare. În acest sens, amintim prevederile art. 24 din Legea nr. 24/2000, potrivit cărora „Proiectul de act normativ trebuie să cuprindă soluții legislative pentru situații tranzitorii, în cazul în care prin noua reglementare sunt afectate raporturi sau situații juridice născute sub vechea reglementare, dar care nu și-au produs în întregime efectele până la data intrării în vigoare a noii reglementări”.

Față de argumentele expuse mai sus și având în vedere competența legislativă exclusivă a Parlamentului, în calitate de organ reprezentativ suprem al poporului român și de unică autoritate legiuitoare a țării, vă solicităm reexaminarea Legii pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011”.

Context:

Amintim că în luna august expiră mandatele tuturor directorilor și directorilor adjuncți de școli din România, iar concursul pentru ocuparea pe 4 ani a acestor posturi va avea loc abia în luna octombrie, cu preluarea mandatelor în ianuarie 2022, potrivit calendarului anunțat de ministrul Educației.

Consiliul de Administrație al unei școli este format din 3 cadre didactice, inclusiv directorul; 2 reprezentanți ai părinților; primarul sau un reprezentant al primarului; un reprezentant al consiliului local. Această formulă este valabilă pentru școlile gimnaziale cu un singur rând de clase.

În cazul în care Consiliul de Administrație al școlii este format din 9 membri, dintre aceștia 4 sunt cadre didactice, primarul sau un reprezentant al primarului, 2 reprezentanți ai consiliului local și 2 reprezentanți ai părinților. Directorul este membru de drept al consiliului de administrație din cota aferentă cadrelor didactice din unitatea de învățământ respectivă, potrivit Legii educației.

Share8Tweet5Share2

Citiți și

Bolojan Boc Scaled 1 Scaled.jpeg
Mass-Media

Emil Boc ar putea fi propunerea de judecător la CCR – În vară se vacantează 3 posturi de judecător la CCR

6 aprilie 2025
Bogdan Peschir Bogpr.webp.webp
Mass-Media

Marius Lulea: „Democrația este suspendată.” Cazul Bogdan Peșchir arată cât de jos a ajuns justiția din România

5 aprilie 2025
Ct Un.png
Mass-Media

Europarlamentarul Claudiu Târziu: Marcel Ciolacu pregătește terenul pentru ratarea următoarelor obiective din PNRR

4 aprilie 2025
Img 4948 Scaled.jpeg
Mass-Media

Deputatul Silviu Gurlui (AUR): „700 de milioane de euro pierduți pentru protejarea unui sistem inechitabil. România are nevoie de reforme reale, nu de compromisuri politice”

4 aprilie 2025
Ingrid Mocanu: „Judecătorii de la BEC au fost complici cu partidele care au capturat statul”
Mass-Media

Marius Lulea: A venit momentul ca AUR să fie reprezentat în CCR. E vorba de echilibru, nu de putere

4 aprilie 2025
Stampile Vot.jpg
Mass-Media

O nouă campanie electorală a început vineri, după anularea alegerilor prezidențiale din 2024

4 aprilie 2025
Load More
Next Post
1200x630 Volosatii.jpeg

Boris Volosatîi: Guvernul PNL-USR PLUS nu poate abandona presa românească din Republica Moldova

Activitatea AUR din Parlament

AURnews

Caravana Medicală AUR

Fals Muraru.jpeg

Adevărul: Încercuit, în imagine, este un cetățean român!

12 mai 2025

...

Retete Compensate Fals.jpeg

Adevărul: Nu doresc eliminarea rețetelor compensate!

12 mai 2025

...

Otopeni Fals.jpg

Adevărul: George Simion nu a sărit peste rând la controlul pașapoartelor, pe Otopeni

12 mai 2025

...

Investitiilor 16 9 1.jpg

Îi solicit ministrului Investițiilor si Proiectelor Europene, domnul Marcel-Ioan Boloş, să ne comunice care este situația tichetelor pe suport electronic, în valoare de 2.000 de lei, aferente programului de sprijin pentru cupluri mamă – nou-născut defavorizate din Municipiul București!

12 mai 2025

...

AUR News

© 2022 AURnews - Site-ul simpatizanților partidului AUR.

Navigare

  • Atitudini
  • Declarații politice
  • Mass-Media
  • Contact

Link tree

No Result
View All Result
  • Atitudini
  • Declarații politice
  • Mass-Media
  • Contact

© 2022 AURnews - Site-ul simpatizanților partidului AUR.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In