AUR News
  • Atitudini
  • Declarații politice
  • Mass-Media
  • Contact
No Result
View All Result
  • Atitudini
  • Declarații politice
  • Mass-Media
  • Contact
No Result
View All Result
AUR News
No Result
View All Result

Deputații AUR Mihail Albișteanu și Cristian Ivănuță au sesizat autorităților deficiențele transportului feroviar. Ce răspuns au primit din partea Ministerului Transporturilor – Digipres.ro

17 ianuarie 2024
in Membri AUR
0
Mihail Albisteanu Si Cristian Ivanuta 6.jpeg
21
SHARES
149
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

La finalul lunii noiembrie, deputații AUR Mihail Albișteanu și Cristian Ivănuță au sesizat Ministerului Transporturilor problemele transportului feroviar din România. Cei doi parlamentari au atras atenția asupra faptului că lipsa investițiilor în întreținerea și modernizarea rețelei feroviare și managementul defectuos au generat o serie de deficiențe ce pun în pericol siguranța călătorilor și eficiența transportului feroviar. Aceștia au solicitat ministrului Sorin Grindeanu să transmită ce măsuri vor fi luate pentru a remedia aceste probleme, astfel încât călătorii să circule în condiții de siguranță.

Printre problemele sesizate de către cei doi deputați se află:

  1. Starea precară a șinelor de tren și a componentelor acestora: lipsa investițiilor în înlocuirea sau reparația șinelor de tren poate duce la apariția unor defecțiuni grave care pun în pericol siguranța călătorilor și a personalului feroviar.
  2. Defecțiunile la garniturile de tren: neîntreținerea corespunzătoare a garniturilor de tren poate duce la apariția unor defecțiuni neașteptate, cum ar fi incendiile, cum s-a întâmplat în incidentul de pe ruta Iași-Tecuci.
  3. Probleme legate de vechimea componentelor: componentele vechi, precum locomotivele, vagoanele și șinele, pot prezenta riscuri semnificative din cauza uzurii și a lipsei de modernizare.
  4. Deficiențe la mecanismele de fixare a șinelor: problemele la mecanismele de fixare pot contribui la degradarea infrastructurii feroviare și la creșterea riscului de accidente.
  5. Lipsa unei monitorizări adecvate: spre exemplu, probleme legate de lipsa unui sistem eficient de monitorizare a infrastructurii feroviare, care ar putea preveni sau detecta deficiențele înainte de a avea loc incidente majore.

Ca urmare a demersului făcut de către cei doi parlamentari ieșeni, Ministerul Transporturilor a transmis un punct de vedere comprehensiv în care sunt menționate măsurile ce urmează să fie întreprinse, precum și detalii despre statusul proiectelor demarate de minister și sumele necesare realizării lor.

Potrivit informațiilor, obiectivele din sectorul feroviar sunt aliniate tendințelor europene de protecţie şi conservare a mediului, dar şi de atenuare a modificărilor globale cauzate de schimbările climatice (Green Deal). Astfel, un obiectiv strategic, stipulat și în cadrul Master Planului General de Transport al României, se referă la transferarea, până în anul 2030 a unui procent de 30% din transportul rutier de mărfuri pe distanța de peste 300 km, către alte moduri de transport, cum ar fi transportul pe calea ferată, sau pe căite navigabile.

De asemenea, în perioada 2023-2027, se află în stadiul de implementare şi/sau pregătire licitaţii, proiectele majore de lucrări pe următoarele tronsoane:

  • km. 614 Simeria;
  • Caransebeş – Timişoara Arad;
  • Cluj-Napoca – Episcopia Bihor;
  • Braşov – Sighișoara;
  • Bucureşti Nord – Giurgiu etapa 1 (redeschiderea circulaţiei pe podul de peste râul Argeş);
  • Bucureşti Nord – Giurgiu etapa a 2-a;
  • Port Constanţa;
  • Constanţa – Mangalia;
  • Răduțești – Giurgiu;
  • Predeal – Braşov, etc.

Stadiul proiectelor poate fi consultat accesând link-ul – https://cfr.ro/monitorizare-proiecte-fonduri-ue/. În context, ministerul a precizat că, în ceea ce priveşte fondurile aprobate de Comisia Europeană pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii feroviare din România, aferente perioadei 2021-2027, au fost acordate:

  • 3.480.000.000 EUR, prin PNRR;
  • 2.549.000.000 EUR, prin Programul Transport 2021-2027;
  • 879.000.000 EUR, prin programul CEF 2021-2027.

De asemenea, în ceea ce privește îmbunătățirea calității serviciilor feroviare, există o serie de măsuri asumate prin PNRR ce au ca termen de finalizare anul 2026. Ministerul speră ca prin investiții în infrastructură și prin achiziționarea materialului rulant, va crește numărul călătorilor cu o medie de 25% faţă anul 2021.

Detaliile despre proiectele aflate în derulare se regăsesc în răspunsul oficial transmis de Ministerul Transporturilor, care poate fi accesat mai jos.

Share8Tweet5Share2

Citiți și

1740588522 Image 4.png
Membri AUR

Deputatul AUR Petre Pușcașu cere explicații ministrului Economiei privind blocajele din finanțările pentru antreprenori: „statul român riscă să intre în incapacitate de plată”

18 aprilie 2025
Image 9.png
Membri AUR

Senatorul AUR Sorin Lavric solicită explicații ministrului Apărării cu privire la valorificarea industriei naționale de apărare prin programul ReArm Europe

7 aprilie 2025
613 Selectat Scaled E1742389046849.jpg
Membri AUR

Senatorul AUR Corneliu Negru: Plafonarea prețurilor la energie, un mecanism care favorizează băieţii deştepţi din energie

7 aprilie 2025
Image.png
Membri AUR

Traficanții de droguri sunt liberi, dar Peșchir e deținut politic

5 aprilie 2025
George Simion Mesaj.jpg
Membri AUR

Taxele lui Trump, în viziunea lui Simion: nu reprezintă „un gest de ostilitate”, ci „un semnal pe care europenii refuză să-l înțeleagă”

3 aprilie 2025
Tezaur Daci Furt.jpg
Membri AUR

Furt istoric, reacție lamentabilă! Ministerul Culturii pasează responsabilitatea și spune că fără asigurare, nu există despăgubiri!

1 aprilie 2025
Load More
Next Post
George Badiu (AUR) despre cum a ajuns fiul procurorului Horodniceanu să câștige un concurs organizat de CSM, unde tatăl său este vicepreședinte

George Badiu (AUR) despre cum a ajuns fiul procurorului Horodniceanu să câștige un concurs organizat de CSM, unde tatăl său este vicepreședinte

Activitatea AUR din Parlament

AURnews

Caravana Medicală AUR

Fals Nicusor.jpeg

Adevărul: Tinerii USR se dau drept reprezentanți AUR

16 mai 2025

...

1747387226 Maxresdefault.jpg

(video) George Simion – “Izolaționiștii” la Bruxelles? Presa minte, dar România renaște!

16 mai 2025

George Simion Bruxelles.jpeg

Întâlnire cu românii din Bruxelles | VIDEO

15 mai 2025

...

George Simion Ziua Internationala A Familiei.jpeg

Familia este temelia unui neam puternic

15 mai 2025

...

AUR News

© 2022 AURnews - Site-ul simpatizanților partidului AUR.

Navigare

  • Atitudini
  • Declarații politice
  • Mass-Media
  • Contact

Link tree

No Result
View All Result
  • Atitudini
  • Declarații politice
  • Mass-Media
  • Contact

© 2022 AURnews - Site-ul simpatizanților partidului AUR.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In