Programul Family Start, anunțat cu mare fast de Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, condus de Natalia-Elena Intotero, de la PSD, merge spre tiparul de „țeapă” propus de guvernele din ultimii ani, deși a fost gândit, măcar la nivel declarativ, ca un program de creditare pentru „susținerea” tinerilor și familiilor din România.
Mai exact, în cadrul unei audiențe parlamentare mi s-a prezentat un caz în care un aplicant la programul guvernamental Family Start, doamna D.A., a întâmpinat numeroase probleme la sucursala CEC Bank din orașul Rădăuți, județul Suceava, acestea culminând cu respingerea dosarului cu o motivare lipsită de transparență și neconcludentă.
Pe scurt, dânsa a aplicat în data de 13.11.2023, pentru accesarea unui credit din acest program la Banca CEC Bank, din Rădăuți, județul Suceava, dosarul fiind acceptat. După încercări repetate de a afla stadiul dosarului, i s-a răspuns doar telefonic că acesta este în curs de analiza, dar pe 4 decembrie 2023 a aflat din alte surse că fondurile pentru creditele Family Start s-au epuizat.
Întrebând de ce dosarul nu a fost aprobat din primele fonduri, în condițiile în care a aplicat în prima zi în care se acceptau solicitările și se încadra din punct de vedere al criteriilor de eligibilitate, fiind, practic, printre primii aplicanți, solicitanta a primit doar un răspuns lipsit de transparență și neconcludent: „reguli de bucătărie internă” ale băncii.
Nu era corect să fie informată detaliat, în scris, cu privire la stadiul dosarului său și să i se comunice, că au fost modificate criteriile de eligibilitate pentru accesarea creditului Family Start?
Mai mult, i s-a refuzat dreptul de a cunoaște data la care a fost trimis dosarul său către Fondul de Garantare Român și nu i s-a comunicat în scris motivul pentru care dosarul nu a fost aprobat decât după o altă cerere depusă ulterior.
”Doresc să menționez că angajatul care se ocupa de dosarul meu a avut o atitudine rezervată încă din ziua în care am depus solicitarea, motivând că mai sunt persoane care s-au interesat de acest credit înaintea mea și așteaptă „la rând”, ba chiar mi s-a cerut să nu specific data aplicării în formularul pe care l-am completat pentru solicitarea creditului și să revin mai târziu”, mi-a spus, în cadrul audienței parlamentare, D.A.
Pentru a încerca să vin în sprijinul acestei persoane, și, de fapt, a oricărui cetățean din România care se confruntă cu astfel de probleme, nedrepte, m-am adresat ANPC si aștept un răspuns în încercarea de a evita pe viitor astfel de abuzuri.
Cine se află în situații similare ne poate scrie pe AUR te aude, un serviciu în slujba tuturor românilor, pentru români!