Domnule ministru,
Din cauza lipsei de viziuni și a coerenței, sistemul educațional românesc se află în pragul
colapsului – profund politizat, decuplat de realitate, fără o bază solidă care să dea naștere unor
cariere și mereu reformat și supus unor strategii gândite de personaje fără nicio legătură cu
domeniul – sacrificând, deopotrivă, destinele copiilor și ale dascălilor.
Discuțiile despre debirocratizare și norma didactică au apărut și în contextul în care
Guvernul României și-a asumat, prin programul de guvernare 2024–2028, o serie de măsuri
care ar fi trebuit să aducă o reformă reală în zona administrativă a educației, însă, în buna
tradiție politicianistă de la noi, se pare că toate aceste obiective au rămas, doar pe hârtie, fiind
contrazise chiar de recentele afirmații pe care le-ați făcut, domnule ministru, dintre care, cea
mai îndepărtată de realitate fiind aceea că profesorii trebuie să stea opt ore pe zi în școală.
Având în vedere cele expuse, domnule ministru, vă rog să îmi transmiteți, răspunsuri
punctuale la următoarele întrebări care au în vedere simplificarea, debirocratizarea și
digitalizarea sistemului de învățământ, următoarele:
1. În ce stadiu se află revizuirea proceselor administrative și de management în sistemul
educațional și
digitalizarea acestora pe criterii de eficiență și logică a proceselor?
2. În ce etapă s-a ajuns, efectiv, în ceea ce privește simplificarea proceselor administrative
din managementul educațional și reducerea sarcinilor birocratice pentru cadrele didactice,
astfel încât acestea să se poată concentra mai mult pe actul educațional și pe dezvoltarea
profesională? S-a renunțat la completarea caietelor de procese verbale solicitate asiduu
de comisiile ARACIP venite în inspecții?
3. Există o practică unitară pentru asigurarea transparenței privind activitatea unităților de
învățământ și a instituțiilor de învățământ superior?
4. Referitor la diminuarea numărului de documente solicitate în activitatea didactică – fișe,
procese verbale, rapoarte etc – câte dintre acestea au fost eliminate din atribuțiile
cadrelor didactice până în prezent?
5. În ce stadiu s-a ajuns cu reorganizarea inspectoratelor școlare, conform legii în vigoare,
în vederea eficientizării, descentralizării și debirocratizării activității de management
școlar, precum și pentru un nivel de sprijin mai ridicat pentru școli?
Distribuie articolul pe Social Media
Recomandări pentru tine:
- Ministrul Energiei, domnul Burduja, trebuie să ne explice ce soluții are pentru cei 4,5 milioane de români care,…
- Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, domnul Marcel-Ioan Boloș și ministrul Sănătății, domnul…
- Care este nivelul alfabetizării în România – o nouă întrebare la care trebuie să răspundă ministrul Educației și…
- Spitalele nu mai pot susține liniile de gardă – situația din municipiul București, o nouă întrebare parlamentară…
- Statul român este obligat să asigure accesul la noi tipuri de tratamente! Ministrul Sănătății trebuie să plaseze…